Pages

Tuesday 19 July 2011

ramai yang terkejut.

hey,

everyone sangat terkejut bila dikhabarkan aku sudah putus tunang. dan kemudian dikhabarkan aku semakin rapat dengan anak seorang yang berkedudukan. aku hanya senyum, tak suka cakap apa2. aku mintak nasihat dari umi dan ayah, dan si dia, macam mana aku nak handle situation ni. mereka kata, be strong. believe apa yang benar, bukan berdiri di atas kesalahan yang gajah pun nampak. aku yakin aku memang tak bersalah dan orang sekeliling juga katakan perkara sama. akhirnya, aku iyekan dengan semua orang, aku memang dah putus tunang, tapi bukan sidia menjadi penyebabnya. si dia hanya hadir selepas aku putus tunang dengan syukri. dan dia menjadi dinding aku bersandar sepenuhnya. kekuatan yang hadir secara tiba2, kuat ditiup oleh si dia. ye, dia anak seorang Dato', berkereta mewah, berduit atau apa sahaja kemewahan dunia, tetapi dia tak pernah berbangga diri. katanya pada aku, itu harta mak bapak. bukan harta dia. harta dia cuma kereta. aku cakap pada dia, bukan harta dunia yang aku pandang, kalau aku pandang harta dunia, aku takkan bersama syukri selama 4tahun. jawab dia, dia sedar sejak dulu lagi, bukan itu yang aku tengok. aku senyum. aku hanya mahu hati yang jujur, aku hanya mahu hati yang ikhlas, dan insya allah aku temukan dalam diri dia. aku tak bangga bersama dia kerana harta, aku bangga bersama dia, kerana dia ikhlas menerima aku seadanya. syukur ya allah, segalanya telah dipermudahkan. dalam masa dua minggu aku bersama dia, dia sudah melamar aku menjadi suri dalam hidupnya. dipermudahkan lagi apabila keluarganya menerima aku seadanya, dan begitu juga keluarga aku ! apabila dia ke hong kong atas urusan perniagaan, keluarga aku keseluruhannya dijemput hadir ke rumah beliau, untuk majlis makan malam & bbq bersama kedua2 keluarga. disitu betapa meriahnya dua keluarga berkumpul even dia takde di msia. aku senyum, dan dalam hati ya allah, betapa besarnya keajaiban mu padaku ya allah. dua keluarga bergelak ketawa, berborak dengan rancaknya, perkara yang tak pernah berlaku sepanjang aku dengan syukri. dato' rancak dgn ayah, yang perempuan duduk bercerita, meriahnya. alhamdulillah. untuk realisasikan hubungan aku dgn dia keperingkat seterusnya, masih dalam status perbincangan dua keluarga. kerana aku dengan dia, sudah sibuk menguruskan perniagaan join venture kami bersama datin atau aku selalu panggil mak. mak sgt support, dan bapak sgt bersetuju. aku terpaksa kesana kemari, menguruskan banyak perkara bersama dia. segala2nya dipermudahkan. amin :)



pak karut bercakap.

No comments:

Post a Comment