Pages

Tuesday 19 July 2011

after a long time.

ok, assalamualaikum and hi. after a while, aku senyap sunyi dari laman blog mengarut ni sebab aku sibuk dgn havoc lifestyle aku ni. ok, since banyak aku nak ceritakan, aku start with personal life aku yg kelibut ni.

relationship aku dengan syukri abdul wahab dah berakhir everyone. kami secara declarenya sudah putus tunang pada 24.06.2011, 4.31pm. mak dia anta msg dekat umi aku. syukur alhamdulillah, semuanya dah berakhir. honest, memang aku sedih. aku terdiam jugak bila dapat msg tu, tapi aku lebih kepada redha. apa yang ditahan lagi dlm hubungan yang segalanya hanyalah penipuan semata2. ye, terlalu banyak pengorbanan yang dah aku lakukan demi hubungan aku dengan dia, tapi adakah berbaloi apabila ucapan terima kasih tak pernah wujud? selama 4tahun, allah dah cukup tunjuk siapa sebenarnya syukri tu, tapi hari ke hari, aku berdoa, semoga dia berubah. jadi insan lebih sensitif dengan orang sekeliling. hakikatnya, hubungan aku dengan syukri dah berantakan sejak sebelum bertunang lagi. atas dasar cinta, kedua2nya tetap meneruskan pertunangan kerana yakin insya allah lepas bertunang segalanya akan berubah. takdir allah yang tentukan , dia tetap seperti dulu. malah aku perasan syuk semakin ghairah dengan kehidupan sosial dia. aku diamkan. bila aku bersuara, aku dimaki dicaci dihina. so better diam kan? aku xperlu cerita dgn details mcm mana hubungan aku dgn syuk, cukuplah. segalanya sudah berakhir. family aku dah cukup tahu semua benda. aku ceritakan semua, tak tinggal satu pun. umi aku banyak cakap bersabarlah, redha dan jadi kuat denngan pengalaman yang ada. ayah aku cakap, sudah. jangan layan. ada lebih baik dari syuk tu. memang pun. pencetus hubungan aku dgn syuk jadi worse, apabila aku dapat tahu dia dah ada perempuan lain, berumur 17tahun, form5 ! muka dah la macam indon ! hati aku betul2 jadi kecik time tu, kalau kau rasa taste kau bagus sgt, apesal kau carik perempuan macam tu yang kau tau/maybe kau xnak amik tahu, semua yg tau kau dgn dia, kutuk kau kaw2 kat belakang. aku xperlu jadi org bodoh follow kau sana sini, aku ada orang yang belas kasihan kat aku pegi follow kau. itupun dia xckp dgn aku, tp bila aku nak putus tunang, dia bagitahu aku semua benda. mana ceruk kawan kau pun semua send text kat aku, call aku, nasihat aku. akhirnya aku amik keputusan, ok. aku takkan merayu pada kau lg syuk. kalau NURAINA SYAZWANI budak puchong , masih bersekolah lagi, yang tak tahu hidup ni macam mana, yang tak tahu mana asal kau, yang tak tahu apa kau ada selama 5tahun ni, so go AHEAD BRO ! i dont mind at all. ALLAH WILL PAY BOTH OF YOU CASH . kau xperlu call member aku, tanya sorok aku. nasib kawan aku xsound kau buta2 tau x. dia malas layan kau. sedangkan aku dah putus dgn kau, still kau msg aku. for what bro? kau ingat aku xtau kenapa kau beli dua hp, dua no. kau ingat aku xtau kenapa kau suh aku balik melaka? kau ingat aku xtau ke kenapa kau ye2 suh aku bergadai bagai nak bg kau menyewa sorang2? dunia ni kecik je, semua orang bleh tahu apa kau buat. lambat laun, orang akan tahu siapa kau sebenarnya. mak bapak perempuan tu sampai arini contact aku, nak tanyakan kau. tapi ada aku layan? aku masih ada simpati dgn mak bapak kau tau x. aku tahu aina tu bukan yang terakhir untuk kau, ada banyak lagi perempuan kat msia ni kau tak habis makan kan? SORRY BRO KALAU AKU KASAR, KASAR2 AKU, AKAN ADA ORANG YANG LAGI KASAR DENGAN KAU, INSYA ALLAH. aku tak nak balas apa2 dengan kau, aku dengar nasihat semua orang supaya lupakan kau, dan start hidup baru. cuma aku terharu dengan mak bapak kau, bila diaorang msg aku dengan umi aku katakan, mereka kehilangan anak perempuan mereka. aku menangis sebab itu, bukan sebab aku kehilangan kau. OHH TIDAK SAMA SEKALI. hikmahnya aku terseksa selama 4tahun, allah temukan jodoh aku dengan sepantas kilat. much better than u syukri. bukan kerana harta yang aku kejarkan, tetapi hati yang tiada belah baginya. siapa tahu? kalau aku tahu, dialah terbaik, aku takkan bersama dengan kau. tapi kalau aku xbersama kau, aku xkan kenal betapa perihnya terseksa tetapi hujungnya manis yang tak terhingga? days by days, aku semakin lupa siapa kau, pernah ke kau hadir dalam hidup aku, aku semakin jauh meninggalkan kau. aku xharap kau bahagia, aku xharap kau kaya, aku cuma harap kau berjaga diri, takut lama2 kau hanya tinggal bangkai bernyawa. aku dah kedepan dengan perniagaan aku, aku dah kedepan dengan dunia aku, dimana aku yakin kau masih jauh ketinggalan. hanya berbangga dengan blackberry kau. dan apa lagi kau bangga? sedang aku memulihkan hubungan aku dengan semua orang, supaya orang lain doa2 yang baik untuk aku. semoga keluarga kau menemukan bakal menantu yang cukup bagus. gd luck syukri. and hey aina, gd luck jaga maruah diri. takut tergadai sebelum tiba masanya.

pak karut bercakap.

No comments:

Post a Comment